Colossal Order hørte på oss, og neste alt vi ønsket i forgjengeren er nå implementert i Cities Skylines II.
Det har blitt en del timer investert i bybygger simulatoren til Colossal Order. Og selvom den mangler en del ting vi skulle ønske at den hadde, så får man alltids lov og mulighet til å installere en drøss av mods som gjør livet ditt enklere, eller vanskeligere om du vil. Men det har jo seg slik at gamernes bønn blir besvart fra tid til annen.
Cities Skylines II gir oss det vi vil ha
Vi kan glede oss til større map tiles, hele 150 av dem hvor vi kun fikk lov til å bruke 9 i originalen. Det blir også lagt til en form for person sim, hvor du kan følge hver innbygger fra fødsel til død. Hvorfor dette er en greie er vi litt usikre på, men igjen, hvorfor ikke når man først er i gang. Det nevnes også at vi får nytt værsystem en kun fikk via DLC, her er det snakk om skogbranner, tornadoer, haglstormer og mer.
Trafikken i Cities Skylines II skal visstnok bli mye bedre enn i forgjengeren. Noe av det Colossal Order legger til er rundkjøringer og litt mer avanserte former for motorveier. Du hadde jo alltids muligheten til å lage rundkjøringer i Cities Skylines, men dette var meget tidkrevende for det du var nødt til å ordne dette helt på egenhånd. Joda, det var jo gøy når man fikk det til, men når man måtte gjøre det gang på gang ble det fort et tiltak og et ork når rundkjøring nr 76 skulle lages.
“With unprecedented amounts of customization and player control, Cities: Skylines 2 will continue to push boundaries for the city-building franchise,” Sier Fredrik Wester, CEO av Paradox Interactive.
-Cities Skylines II
Colossal Order hører på publikum
Det legges til mer muligheter til å kunne styre små og viktige punkter i bystyring, slik som økonomi, tweaking av transport og atpåtil kan en styre individuelle husholdninger. Det har enda ikke vært noe tegn til dyp trafikkstyring, slik som trafikklys osv, men dette kommer nok sikkert i en oppdatering senere med mindre vi har oversett noe her. Men om det ikke kommer kan man alltids laste ned en mod til det. Du får også muligheter til å sette opp parkeringsplasser, og når man også må være nødt til å utføre “veiarbeid” hvor du faktisk må sende ut mannskap til å fikse på veien, kommer nok også dette til å bli meget bra.
Verktøyene for å bygge veinettet har endelig fått den overhalingen vi sårt har ønsket oss. Nå blir det ikke lenger en kamp om du har et øye for symmetri. Det er lagt opp til at du kan bygge med et gridsystem, altså firkantede seksjoner av veier. Også vil veiene nå automatisk koble seg opp med andre veier om de krysser hverandre. Veiene vil nå også automatisk fjerne deler av landskapet med noe som kalles cut and fill, slik at man har mulighet til å bygge så flatt og rett om man ønsker dette.
Husk at dette kun er første “reveal” av oppdateringene Colossal Order og Paradox Interactive har på lager for oss. Frem til release vil de slippe mer og mer informasjon om hva vi kan vente fra det nye Cities Skylines II. Alt vi vet så langt her på bygget er at det skal Pre-Orderes for alle penga. Og apropos Pre-Order, tradisjon tro nå om dagen, får vi mer snacks å leke med.
Cities Skylines II blir episk
Cities Skylines II blir nok veldig bra, og det kan garanteres at det vil bli brukt enda fler timer her enn det forgjengeren fikk. Det vi håper blir hovedforandringen mellom forgjenger og nyversjon er at dette ikke blir en såkalt “trafikksimulator”, heller mer en bybyggersimulator, det det faktisk var ment til å være.
Det blir også veldig spennende å se hvor mange gode mods det superaktive communitiet til Cities klarer å få til. Som utviklerne sier, If you can Dream it, You can Build it. Vi venter i spenning!
LES OGSÅ: Hvilke spillutviklere står bak ditt favorittspill?