Den 1. april slapp spillutviklerne Skog, Zorro, Wilnyl, Philip og thePetHen en ny perle innen indiesamfunnet. Content Warning ble lastet ned over 6 millioner ganger på 48 timer via Steam og skapte en eksplosjon på de fleste nyhetssider. Hele 91% av spillets omtaler er stort sett positive, og dette er en trend som mest sannsynlig kommer til å følge det nye indiefenomenet.
Content Warning eksploderte på Steam
Enda et fenomen innen indie-verdenen har kommet for å bli. Content Warning tar verden med storm og ligner litt for mye på et spill vi allerede har vært innom.
LES OGSÅ: Streaming og oppskrifter for suksess i 2024.
Utviklerne av det nye og populære indie-spillet, Content Warning, har allerede nådd godt over 6 millioner spillere i løpet av sin to-dagers gratisperiode. Det er Landfall Publishing som står bak lanseringen av det som i bunn og grunn er en slags kopi av Lethal Company.
Spillerne i Content Warning har i oppdrag å dra ut på eventyr for å filme skremmende innhold til din SpöökTube-kanal, i håp om å gå viralt på nettet.
Every run goes on for 3 days, the more scary stuff you film, the more you go viral. The ad revenue from your SpöökTube videos enables you to upgrade your gear to film better videos and survive more easily in the Old World.
If your team accumulates enough views in three days – you get to keep going with your SpöökTube Career and live a life of fame and fortune!
-Content Warning
Som Lethal Company og Among Us, er Content Warning også laget for å være svært lett å kjøre på din PC. De minimale systemkravene er en NVIDIA GeForce GTX 1050 Ti eller AMD R9 380. Disse kortene er noen generasjoner gamle og bør være tilgjengelige for de fleste nå til dags. For prosessoren kreves det minst en Intel Core i5 på 2.5 GHz eller en AMD Ryzen 3. Når det gjelder minne, anbefaler utvikleren 8 GB RAM, et 64-bit system og minimum 4 GB ledig lagringsplass.
LES OGSÅ: Best i test Gaming Grafikkort i 2024.
I skrivende stund koster Content Warning kun 89 kroner. For de som var heldige nok til å få med seg spillet gratis de to første dagene, gratulerer. Lanseringen av spillet er høyst uvanlig, da utviklerne ønsket å satse på en gratisperiode for å få spillet ut til massene. Det er ukjent om videre planer inkluderer inntekt fra mikrotransaksjoner eller reklame for det ferske spillstudioet bak hiten.