Tidligere annonserte Blizzard at de ville forevige de 1000 første spillerne som kom seg over den vanskelige kneika om å bli lvl 100 i Diablo IV i det som kalles Hardcore mode. Treffer den store røde hp kula di 0 her så må du starte en ny karakter og gjøre alt på nytt. Nå er “kappløpet” over om å bli først i verden. Dette er ekstremsport for noen og de som prøver seg på sånne oppdrag som det her ender opp med å kanskje sove 8 timer på 3-4 dager.
Twitch streamer var først til lvl 100
Selvom Twitch streamer Rob2628 angivelig var den første til å bli level 100, skjedde dette “bare” på normal mode med sin Barbarian karakter. Twitch streamer cArn_ derimot klarte dette på hardcore mode, men har nå fått masse kritikk om at dette ikke er “legit” fordi han har angivelig brukt en exploit som gjør at du kan få levels mye fortere enn vanlig. Exploiten går ut på å få lederen til gruppa di til å forlate gruppa slik at en dungeon kan resettes og startes på nytt mye fortere enn det den egentlig skal.
cArn er ikke ny til denne typen spill da det står på hans twitch profil at det går mest i Path of Exile. Dette spillet er meget likt Diablo og ble igrunn formet i dets bilde.
Twitch streamer lager egen guide
Twitch streameren har lagt ut egen guide på builden han bruke for å komme seg frem til lvl 100 først. Denne linker vi under her.
Twitch streamer jukset i Diablo IV
Selvom han på papiret har blitt level 100 i hardcore mode så er dette gjort under feil omstendigheter. Det er ikke slik at du kan og burde jukse deg til seier om spillmekanikken ikke er ment til dette. Prøv å juks i andre større MMORPG spill til din egen vinning så skal du se hva som fort skjer. Spør du oss burde alle som bruker denne exploiten bare strykes og send en patch på problemet og start på nytt.
Twitch streamer Wudijo derimot gjør dette på egenhånd, altså uten å jukse seg til lvl 100. Et mye mer ærlig bidrag til å klare denne bragden. Wudjio er allerede en henryktet Diablo IV spiller da han i open beta utfordringen kalt server slam, klarte å ta Ashava world bossen solo på hardcore mode. Det ble nyheter av dette og kan leses her hos IGN.
I skrivende stund ser leaderboards hos D4race.com slik ut.

Diablo IV er for lett
Diablo IV har såvidt trådd ut av pre-release stadiet og folk har allerede blitt “ferdig” med en av de vanskeligste oppgavene spillet har å by på. Kanskje litt feil balansering mon tro, eller er dette gjort med intensjon? Her på bygget koses det seg i en høy faktor med en Necromancer summoner build når jobb og slikt er unnagjort.
Diablo IV er noe for seg selv og Blizzard har virkelig knekt koden denne gangen. Selvom vi ikke er enige i mange av valgene og veien selskapet har gjort for å gjøre dette til et inntektsgenererende produkt, så skjønner vi at det “må” gjøres, eller må det?
Er dagene virkelig over hvor et spill bare er et spill, og ikke et produkt der en går inn for å tvinge spilleren til å bli via psykologi. Er det virkelig et så stort behov for å intensjonelt utvikle avhengighetsskapende metoder for å tilfredsstille dopamin reseptorene til spillerene, slik at de spiller mer?
Hva skjedde med det å skape god gameplay, en kaprende historie og rett og slett et ekte spill, uten baktanke og skitne metoder. Diablo IV er en av de verste vi har sett så langt som åpenlyst gjør dette. Vi får se om dette er og forblir oppskriften på Triple-A spill fremover, slaget er nok allerede tapt.
LES OGSÅ: Diablo IV: Årets Comeback?