I Februar. 2022 var det klart for From Software sin neste tittel, Elden Ring. Storslagent i alle dens former ble Elden Ring markert som et av verdens beste spill innen kort tid, alle reviews ble 9/10 og 10/10. Mesterverket ble nominert til mange priser, og vant flere av de. Elden Ring endte opp med å selge 13.4 millioner kopier på en drøy måned, og 20 millioner kopier ila et år.
De av dere som ikke har vært innom Elden Ring eller Dark Souls serien generelt, få frem lommeboka med en eneste gang og kast penger på From Software. Dette er spill dere sent vil glemme og hvis «Soulslike» er et ukjent ord så vil dere få et nytt et i vokabularet innen kort tid. Det forsvant fort over hundre timer i Elden Ring for oss, og det kan kun beskrives som et gledelig helvette.
Definisjonen av Soulslike
Elden Ring og Souls-serien er et friskt pust i spillverden, her er det innovasjon i alle kriker og kroker. Glem alver og orker, her skal du slåss mot krukker, trær og forvokste zombiedrager. Dette ble lett vår favoritt i 2022, og vi ser veldig frem til en ny Souls tittel fra From Software om noen år.
Patch 1.10
Patchen angår alle platformer og skal gjøre noen sårt trengte balanseringer for de som er glade i PvP.
Updates kan også leses hos Bandai Namco.
PvP-exclusive balance adjustments
- Increased poise damage of all weapons and some spells and incantations.
- Increased poise when attacking with some skills, spells, incantations and some types of weapon attacks that generates poise.
- Added damage reduction when performing attacks with some skills, spells and incantations and some types of weapon attacks that generates poise.
- Critical hit angles have been extended.
- Decreased the invulnerability window of the Quick Step and Hound’s Step skills.
- Decreased the damage reduction granted by some skills, incantations and items.
General balance adjustments
- Increased critical hit damage.
- Decreased recovery time after a missed critical hit.
- Increased poise damage of attacks that occur after missing a critical hit.
Bug Fixes and other changes
-Bandai Namco
- Adjusted the player damage animation so that the attack direction is not unintentionally shifted when getting hit while attacking with some types of weapons that generates poise.
- Fixed a bug that prevented some spells and incantations from causing damage while under the effect of some skills and items.
- Fixed a bug that caused the effects of the Sacred Order skill to continue after switching weapons.
- Corrected some text in certain languages.
Elden Ring: Shadow of the Erdtree
I Februar så vi en annonsering til Elden Rings kommende DLC: Shadow of the Erdtree. Etter dette har det vært lite med oppdateringer fra Bandai Namco eller From Software. Her kan vi ikke annet enn å smøre oss med god tålmodighet. Dette blir en viktig “expansion” fra From Software og vi har store forhåpninger til at dette blir like bra content som det originale spillet hadde. Det blir nok ikke like stort, men mer content er alltid velkommen så lenge det oser av kvalitet.
Elden Ring er et av de spillene som lett kvalifiserer i listen over multiplayerspill som er verdt å dele med andre. Kanskje ser vi det sprette opp i neste runde?