Elder Scrolls VI er så langt unna

The Elder Scrolls VI

The Elder Scrolls V: Skyrim ble sluppet den 11. November i 2011, og det var det beste spillet i hele verden en stund. Forgjengeren, Oblivion ble sluppet i 2006 med et 5 års mellomrom. Nå kan vi vel forvente oss et 17 års gap mellom Skyrim og Elder Scrolls VI.

I 2018 fikk vi en god teaser på The Elder Scrolls VI, og en kunne nesten kjenne det ristet i bakken da traileren ble sluppet. Nå er det 5 år siden vi sist så denne, og nå skal Bethesda virkelig få kjørt gamerne. Vi fikk allerede vite hva og hvorfor i 2016 når Todd ga oss beskjed at de hadde 2stk spill som skulle ut før Elder Scrolls VI.

Skuffelsen fra Bethesda

Spillutvikling, tidsfrister, planleggingsfaser og diverse innenfor gamingverden er rare greier. Dette blir særlig rart for oss vanlig dødelige når Bethesda gjør et stunt som de gjorde i 2018. Rekk opp hånda de som trodde at spillet allerede var under noe som helst form for planlegging og utvikling. Var det kun snakk om at vi “kanskje burde begynne snart”? Eller var det andre ting som har hendt nedover i planleggingsløpet? Uansett så er det råttent å slippe en teaser trailer og så 5 år senere gå ut med at “Nei dette har vi ikke startet med enda”. Bra jobba Phil.

Nå er året for The Elder Scrolls VI satt til ish 2028, om vi skal tro Phil Spencer i høringen for den store galskapen rundt Microsoft og Activision/Blizzard. Spør du oss ga dette bare en mer sur smak om munnen rundt hele saken.

Kun de beste er godt nok for Bethesda

Vi vet nå at det er Starfield teamet skal få jobbe med oppfølgeren til Skyrim, og derfor har heller ikke arbeidet startet enda. I et intervju med GameSpot uttalte Matt Firor ved ZeniMax Online Studios at det enda tar en del år før Elder Scrolls VI kommer, og at det sannsynligvis ikke vil bli lansert før neste generasjons konsoll er ute på markedet.

BethesdaLogo 1

Elder Scrolls VI kan jo bli en bra oppfølger til Skyrim

Det blir vanskelig å vite hvordan grafikken kommer til å være på det nyeste Elder Scrolls spillet, siden det allikevel skal utvikles til det aller nyeste og beste. Vi tror ikke engang noen som helst vet hva som skal skje fremover da hardwaren ikke engang er laget. Men noe godt må det vel komme ut av det her, Elder Scrolls VI kommer nok til å se helt fantastisk ut. Vi får også håpe på at gameplay blir uovertruffent god og on par med grafikk.

Spencer sier også at de tror at de er litt uklare på hva slags platformer Elder Scrolls VI vil komme på, ettersom det er så langt vekk i tid. Det har vært vanskelig for oss å bestemme akkurat hvilke platformer spillet vil bli lansert på. – Dette er vel kanskje en litt sånn politisk og vag måte å si ting på, ettersom Microsoft ikke helt vet hva de har i baklomma etter alle fremtidige oppkjøp er gjort. Det er vel kun et par konsoller de har å velge mellom her ettersom de gjør alle til fiendene sine om dagen.

Hva vi kan dra ut fra alt dette er at det mest sannsynlig kommer til å ende opp med en 17 år eller mer lang ventetid mellom Skyrim og dens oppfølger, noe som bare er helt fjernt for vår del, og jeg tror ikke vi er alene. Det hadde liksom vært litt greit om en slapp å vente så lenge, men den som venter på noe godt venter ikke forgjeves? Vi får se i 2028, kanskje vi rekker å glemme det før vi får noe mer nyheter fra Bethesda igjen.

Vi får heller kose oss med Skyrim i 5 år til, og Starfield da selvfølgelig. Les litt om systemkravene til Starfield her om du ikke har fått dette med deg, og hvorfor Starfield er låst til 30fps på konsoll.


Siste Nyheter

Dr. Disrespect skydiving

Dr. Disrespect returnerer til streaming

Dr. Disrespect gjør comeback 6. september etter en to måneders pause grunnet skandalen rundt upassende meldinger til en mindreårig. Spekulasjonene …
World of Warcraft The War Within

World of Warcraft: The War Within – Blizzard setter standarden igjen

Blizzard leverer nok en storslagen utvidelse med World of Warcraft: The War Within. Nytt innhold, forbedret spillmekanikk og dypere narrativ …
ConcordBanner

Concord blir trukket fra markedet

Sony og Firewalk Studios’ spill «Concord» flopper etter to uker, og trekkes nå fra markedet. Overmetning i skytespill-sjangeren krever originalitet …

Vurder å støtte oss via Patreon!
Become a patron at Patreon!