Nylig lanserte Blizzard ny modus for World of Warcraft
World of Warcraft har angivelig vært det spillet som har vært det mest populære og avhengighetsskapende spillet til den dag i dag, og det har fortsatt millioner av daglig aktive brukere. Nå i nylig tid har Blizzard lansert noe som heter World of Warcraft Classic: Hardcore Mode. Dette er en modus som beskriver seg selv ganske godt, men kort og godt er hvis du dør så må du starte på nytt med helt ny karakter.
Dette er en meget stor utfordring for de fleste, og er noe Blizzard har gjort for å holde seg mer relevant. Vi synes dette er et godt tilskudd for World of Warcraft kontra mye annet som har skjedd i fortiden, men dette er vi veldig positive til.
Les også: Multiplayerbonanza (Del 2) – Her prater vi en del om World of Warcraft.
Vitochie er først til lvl 60 i WoW Hardcore Mode
Det tok ca 70 timer for World of Warcraft spilleren å nå maks level uten å dø en eneste gang. Hakk i helene var en Undead Mage ved navn Chubby på level 59, kampen var hard og mye søvn måtte ofres for å være først ute for å få prestisjen.
For å forklare litt om hvordan Vitochie kom seg til lvl 60 og hvorfor han slo alle andre er fordi han gikk for den meste risikable spillemåten en kan gjøre i World of Warcraft Classic.
En frost mage med «AOE Build» er den farligste og mest risikofylte profesjonen en frost mage kan ha. Her er du meget kneblet om du skulle bli satt ut av spill av en «crowd control» effekt eller lignende. Og fordi en er en frost mage så har man ikke på seg annet enn tynne og skrøpelige klær som ikke gir deg noe beskyttelse fra fiendens nærangrep.
Uansett så bar dette frukter fra Vitochie, og nå holder han tittelen for første spiller til lvl 60 på World of Warcraft: Classic Hardcore Mode. En bragd de fleste bare kunne drømme om, og nå heller aldri kan oppnå.
World of Warcraft Hardcore Mode er ikke for alle
Hardcore mode i World of Warcraft, eller spill generelt er nok litt hard kost for de fleste, men det er appelerende for veldig mange. Det er nettopp dette som teller, derfor kom også tilbudet. Activision Blizzard gjør det bra om dagen, og det er tydelig at noen der inne hører på massen, samt de tar mange riktige valg for World of Warcraft sin lange fremtid.
Om man skal tenke seg litt om til hvor vanskelig denne nye modusen er i et så stort spill som World of Warcraft så kan man jo begynne å nevne litt diverse her.
Hardcore mode gjelder fortsatt i PvP og i alle PvE moduser, dette vil si at en hver spiller fra den motsatte alliansen, Horde eller Alliance kan komme å smadre trynet ditt om du er på feil sted til feil tid. Det er mennesker som ånder og lever for PvP content, og da kan du banne på at du blir myrdet om du ikke er forsiktig. Som kjent i «Vanilla» stil kan en «Rogue» ta rotta på deg uten noe som helst annet enn to stk våpen, resten av utstyret kan ligge i baggen. Da er du dævv og du må nok være pent nødt til å starte på nytt.
Battlegrounds er også deaktivert for denne type modus og server, grunnen er at battlegrounds går ut på at Alliance og Horde må ta livet av hverandre for å vinne.
PvE kan være like utilgivende som PvP på mange måter, særlig om du har planer om å skaffe deg utstyr som kun kan hentes fra «raid bosser». Dette er fiender en skal drepe som gjerne er mangfoldige ganger sterkere enn de vanlige fiendene en støter på ellers. I vanilla WoW var raids gjerne grupper på 40stk spillere som samarbeidet med å ta ned de sterkeste bossene, og en var nødt til å dø en hel haug med ganger før bossen endelig tok kvelden.
Nå kan du legge til hardcore mode oppå det hele og kaste dette oppå vanskelighetsgraden som allerede er i World of Warcraft. Som sagt tidligere, dette er neppe for alle annet enn få utvalgte som ikke har noe i mot aktiv selvpining, modusen høres rett og slett brutal ut. World of Warcraft dagene her på kontoret er nok over for godt for oss, så denne utfordringen overlater vi til de andre.