Brutalt inspirert av Doom, får nå Killing Time en mye trengt rework. Lansert i 1995 til den legendariske 3DO-konsollen fra 1993, fikk Killing Time til slutt en release til PC i 1996. Tittelen vil nå bli Killing Time: Ressurected, og vil bli utviklet av spillutviklerstudioet Nightdive Studios, som også står for den nye System Shock remaken.
Killing Time: Ressurected er siste skrik
Det er inget annet spillstudio i linja som er mer kompetente enn Nightdive Studios når det kommer til retro-spill. Dette studioet vil ta Killing Time: Ressurected til nye høyder, og slipper selvfølgelig deres mesterverk på PlayStation, Xbox, Nintendo Switch og PC via Steam og GOG.
Nightdive Studios har blant annet laget en remaster til en god liste i det siste. Disse inkluderer følgende:
- Turok-trilogien
- System Shock
- Forsaken
- Doom 64
- Quake og Quake 2
- Shadow Man
- PowerSlave / Exhumed
- Blade Runner
- Rise of the Triad
Handlingsforløpet i Killing Time er om en tidligere egyptologistudent som følger et spor på jakt etter en gjenstand som leder ham til Matinicus-øya, bare for å oppdage at forferdelige ting har blitt sluppet løs på alle øyas innbyggere gjennom den forbannede gjenstanden.
Nightdive Studios vil legge fokus på å ha med både nye og gamle funksjoner i Killing Time: Ressurected. Noen av funksjonene vil være å kunne ha en toggle-funksjon på ny og gammel grafikk, alt ettersom spilleren ønsker. Om det skal være retro, eller HD-remaster velger en selv. Dette gjelder både lyd og grafikk.
Spillet skal også føles mer flytende, og ha kontrollere som ikke føles ut som om de er dratt rett ut fra 90-tallet. Alt i alt vil nok Killing Time: Ressurected slå godt an hos spillerbasen som husker dette fra barndommen eller ungdomstiden. Jeg har ikke spilt det selv, for det var kun Doom som var godt nok i gata for storebror og meg.
LES OGSÅ: Neste Doom: The Dark Ages blir avslørt snart.