Ubisofts Skull and Bones får nødoppdateringer, en hel drøss med nytt innhold på løpende bånd i en hastighet som får Sonic til å virke som en snegle, og ytterligere ressurser for å prøve å slukke brannen de startet på egen hånd. Skull and Bones har en meget høy prislapp, så det er i deres beste interesse å få storsatsingen så relevant som mulig.
Skull and Bones AAAA-flaggskipet i trøbbel
De fleste fikk med seg Skull and Bones-fadesen og uttalelsen til selveste Guillemot like før lansering. Tittelen skal visstnok være det første AAAA-spillet i verden, men det føles ikke slik da det ikke gikk helt som planlagt for selskapet. Det har vært laber interesse for Skull and Bones siden lansering, og Ubisoft prøver nå desperat å slukke brannen.
Allerede har det blitt sluppet to sesonger, og det virker som om dette er selskapets nye måte å gi spillere en følelse av at de går glipp av noe. Opplegget skaper “fomo”, og er du ikke med, får du ofte heller ikke sesongens gjeldende ekstra innhold.
Men nok om sytingen min. Tittelen får nå en ny runde med innhold som er meget nødvendig for å holde det relevant for sin spillerdatabase, samt kanskje skaffe seg de som er interesserte i PvP.
I sesong tre blir det nemlig introdusert en fem-mot-fem spillermodus, der pirater kan barke sammen i storslagne kamper mot hverandre. Oppå dette PvP-flaggskipet legges det også til en ny piratdronning, Li Tian Ning, hvor spillere må bryne seg på nye utfordringer. Det blir også en rekke små, nye aktiviteter spillere kan kose seg med, samt et sjømonster og nye historier.
Kanskje det blir suksess for Skull and Bones allikevel? Det er hvertfall dette Ubisoft satser på, og det ser ut til å gå i riktig retning for dem.
LES OGSÅ: Skull and Bones fra Ubisoft ser ikke ut til å være neste revolusjon.