Real-Time Strategy (RTS) er en sjanger av videospill der spillere koordinerer ressurser, konstruerer baser og leder enheter i sanntid. Uncapped Games har som mål å blåse nytt liv i denne sjangeren ved å vektlegge nøkkelelementer som ressursadministrasjon og taktisk kamp, samtidig som de fremmer rask beslutningstaking.
Velkjente titler som WarCraft, StarCraft, Age of Empires og Command & Conquer var definisjonen for sjangerens fødsel. RTS-sjangeren har vært populær siden 90-tallet og fortsetter å utvikle seg med nye tillegg og variasjoner, som tilbyr spillere en utfordrende og engasjerende strategiopplevelse enten du spiller alene, sammen eller mot andre spillere.
Uncapped Games ønsker ny definisjon på dagens RTS
I all hemmelighet har et nytt spillstudio, Uncapped Games, jobbet hardt med et prosjekt de håper skal redefinere hvordan vi ser på RTS-sjangeren. Spillutviklerne i selskapet brenner sterkt for nettopp dette, og det er et intenst fokus på å skape den beste spillopplevelsen for spillerne.
LES OGSÅ: Warcraft kan åpnes for andre studioer.
For oss RTS-spillere er dette ren musikk. Det var jo slik store selskaper som Blizzard og Funcom ble skapt – gjennom kjærlighet til spill og et sterkt fokus på kvalitet og moro.
Det California-baserte selskapet, Uncapped Games, består hovedsakelig av tidligere ansatte fra større selskaper som Blizzard, Relic Entertainment og Feral Interactive. Disse menneskene er veteraner innen RTS og har jobbet med dette siden sjangeren først så dagens lys på 90-tallet.
Uncapped Games kanskje ennå litt ukjent, men er eid og finansiert av det kinesiske selskapet Tencent, en av verdens største teknologiselskaper etter inntekter. Selskapet har en imponerende portefølje med ulike tjenester, inkludert sosiale medier, spill, e-handel, betalingsløsninger, skytjenester og kunstig intelligens.
En mini-dokumentar fra Uncapped Games gir innsikt i deres visjon og drømmer for deres neste spill, som forhåpentligvis vil revolusjonere RTS-sjangeren vi kjenner til. De ønsker å endre oppskriften som allerede eksisterer i dagens RTS-spill. Utviklerne vil introdusere flere elementer der spillerne kan utfordre hverandre, da de mener at den gjeldende oppskriften der spillerne må bygge baser på samme måte om og om igjen før de kan møtes på slagmarken, blir kjedelig over tid.
LES OGSÅ: Best i test CPU for Gaming i 2024.
Ifølge Uncapped Games vil spillet bli avduket under Summer Game Fest den 7. juni i år, så hvis du er en RTS-entusiast, er det bare å glede seg. Spillet vil i første omgang være tilgjengelig for PC, da det viser seg å være utfordrende å tilpasse denne sjangeren til andre spillkonsoller.