PC

Nvidia har tråkket i salaten med 50-serien
Nvidias RTX 50-serie skuffer mange gamere med høy pris, marginal ytelsesøkning og dårlig verdi. Lanseringen tyder på at Nvidia satser mer på AI og bedriftsmarkedet enn gaming. Mange vurderer å hoppe over serien og vente på RTX 60.

Silent Hill 2 Remake: En klassiker gjør snart comeback
Silent Hill 2 Remake lanseres 8. oktober, og fans venter spent på å gjenoppleve en klassiker i moderne drakt. Med imponerende grafikk og oppdatert spillmekanikk håper Bloober Team å balansere trofasthet til originalen med nye forbedringer.

Manor Lords leder an – mye kan læres fra denne utvikleren
Manor Lords viser at indie-utviklere fortsatt kan lykkes alene. Med en god idé, utholdenhet og lidenskap er det mulig å skape suksess. Spillutvikling handler om kreativitet, mestring og gleden ved å lære, ikke bare økonomiske gevinster.

StarCraft FPS: Et tredje forsøk – er Blizzard endelig på rett vei?
Blizzard forsøker for tredje gang å utvikle et førstepersonsskytespill i StarCraft-universet. Ledet av Dan Hay, kan prosjektet endelig lykkes, men med et mettet FPS-marked og Blizzards nyere cashgrab-rykte, er fremtiden usikker. Vil det bli en suksess?

Palworlds braksuksess fortsetter etter søksmål
Indie-sensasjonen Palworld, som raskt har blitt en av årets mest omtalte titler, har nettopp utvidet sitt repertoar ved å lansere ...

ARK: Survival Evolved var noe unikt
ARK: Survival Evolved ble en unik suksess med sin magiske dinosaurverden. Til tross for etterfølgere og konkurranse, har ingen klart å gjenskape dets sjel og følelse av frihet, overlevelse og oppdagelse.

Satisfactory er endelig ute av early access
Satisfactory lanseres endelig i fullversjon etter fem år i Early Access. Med ytelsesforbedringer, blueprints og dedikerte servere tilbyr spillet nå en mer polert og optimalisert opplevelse for alle automatiseringsentusiaster.

World of Warcraft: The War Within – Blizzard setter standarden igjen
Blizzard leverer nok en storslagen utvidelse med World of Warcraft: The War Within. Nytt innhold, forbedret spillmekanikk og dypere narrativ gjør at spillet forblir relevant i MMORPG-sjangeren og vil engasjere spillere i mange år fremover.

Concord blir trukket fra markedet
Sony og Firewalk Studios' spill «Concord» flopper etter to uker, og trekkes nå fra markedet. Overmetning i skytespill-sjangeren krever originalitet for å lykkes, noe «Concord» ikke klarte. Spillindustrien må tenke nytt for å unngå slike fiaskoer.

Half-Life 3 kulten kan glede seg
Spillverdenen lengter fortsatt etter “Half-Life 3“, men fans kan nå trøste seg med at en ny versjon av den ikoniske ...